CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, February 9, 2009

SUPERMAN DAN YAHUDi...APA KAiTANNYA??


Aha...entry kali ni cukup gempar.!! korang mesti familiar kan ngan simbol kat atas ni. Simbol dari superhero fiksyen bernama Superman ini sgt feymes di seantero dunia, tidak terkecuali Indonesia. Bahkan sehingga kini salah satu tv swasta rajin menyiarkan kisah hidup Superman di zaman mudenya ngan judul 'Smallville'.Tapi korang tahu ker jika disebalik simbol dan filem tersebut ade tersimpan idea rahsia tentang kejayaan kaum Yahudi sebagai "Manusia Pilihan Tuhan" dan manusia lainnya yg tidak sempurna?
Jerry Siegel dan Joe Shuster, dua orang keturunan Yahudi ni merupakan tokoh disebalik pembuatan karekter Superman, ngan cerdas menyembunyikan idea ni secara halus dalam gaya penyajian yang enak dinikmati oleh sesiape saje especially kanak2. Simbol huruf "S" pada gambar di atas mempunyai banyak maksud. Tetapi yang pling dkat maknenya adalah SION dan SAMIRI. Untuk Sion, sumer org taw kalo ini adalah bukit yang ingin dikuasai oleh Yahudi dalam gerakan Zionis. Dan gerakan ini berasal dari nama Sion. Samiri plak adalah tokoh terbesar dari Bani Israel yang menentang misi Nabi Musa a.s. Samiri inilah yang menjadi idea awal pemberontak tauhid dan menyimpan ilmu sihir besar yang sehingga kini masih dijaga oleh sebahagian Yahudi sebagai ilmu rahsia bernama Kabbalah. Dan nama Samiri ini pulak diknali ngan nama panggilan lain untuk tanah Amerika Syarikat yang dikuasai secara ekonomis dan politik oleh Yahudi. Dan nama lain dari Amerika Syarikat adalah Uncle Sam yang mana kata SAM adalah singkatan dari SAMiri. Adakah analisa sederhana tentang ideologi zionis dalam Superman ini hanye skadar bualan? Mungkin bagi korg yang dah begitu familiar ngan dunia fiksyen ni menganggap sumernye bualan je,kan? Tapi kan, jika korang secara teliti memperhatikan nama asli dari Superman yaitu KAL-EL, korang mesti terkejut bahwa nama tersebut sangat ber-Yahudi sekali.
Menurut bahasa Ibrani, bahasa yang digunakan oleh Yahudi, kata EL bermaksud Tuhan (God). Dan nama EL selalu dikaitkan ngan Tuhan, oleh sebab itu ada beberapa nama menggunakan akhiran EL yaitu Israel, Samuel dan Michael. Setelah seseorg menyemak mksud KAL dalam kamus online di Babylon, tak terdapat mksud spesifik dari perkataan ni.Hanya setelah disemak dari beberapa kaitan nama, KAL mksudnye dalam bahasa Inggeris adalah nama sejenis sayuran iaitu kubis dengan ciri khasnya iaitu daunnya yang kerinting melengkung. Ini bertepatan skali ngan ciri khas dari Superman ketika berubah dari Clark Kent ke Superman ngan perubahan pada kacamata dan bentuk rambutnya. Superman tak menggunakan kacamata dan bentuk rambut khas: rambut melengkung berbentuk huruf S. Perhatikan perbezaannya kat gambar bawah ni :


Menurut ideologi Zionis yang bersumberkan Talmud,bangsa Yahudi adalah manusia pilihan Tuhan yang sememangnya hanya merekalah yang menguasai dunia ni. Sebagai manusia pilihan, mereka memiliki hal-hal khusus yang tidak dimiliki oleh bangsa lain. Ideologi ini disembunyikan secara baik dalam komik Superman. Yahudi memang kuat dalam tubuh Superman dan ideologi Zionis terus tersimpan dalam huruf S yang melentik gitu. Jika memang watak tu memiliki kekuatan hebat mengapa Superman memiliki kelemahan bile berhadapan ngan batu kripton berwarna hijau? Batu ini asalnye dari tanah leluhur dari Kal-El, planet Kripton. Tetapi kerana ia telah menginjakkan kakinya di bumi dan batu itu pula mengikuti dirinya ke bumi maka batu tersebut menjadi kelemahannya. Perkara ni dapat dijelaskan cmni...tanah Palestin telah diduduki oleh manusia yg bukan Yahudi (Islam) maka tanah tersebut menjadi sebuah kutukan bagi Yahudi. Maka kelemahan Yahudi adalah tanah Palestin bukan milik mereka. Sampai kat sini mungkin korg masih kurg percaya ngan ape yang aku cube sampaikan,kan?
Tetapi fakta telah menjelaskan secara terperinci dalam filem dan komik tersebut serta sejarah yang sedang kita alami skunk ni. Komik Superman tetap dipasarkan untuk tujuan komersial dan dibuat cerita bersiri yang cukup panjang, tetapi disebalik cter itu tersimpan agenda besar dari Yahudi: Dalam cter ni, merekalah yang diperlukan oleh masyarakat bukan Yahudi untuk menyelamatkan dunia ini dan bukan bangsa lain melalui watak superhero kesukaan kanak2 diseluruh dunia iaitu SUPERMAN...
Terpulang kepada sesiapa yg mahu percaya atau pun tidak..
Yang pasti kebenaran berada di depan mate....~

4 comments:

Unknown said...

assalammualaikom... saya memohon untuk mendapatkan keizinan dan sekiranya diizinkan ingin mengcopy pastekan blog berkenaan kedalam facebook saya dan kedalam blog saya... dengan keingizinan sedara saya akan memberikan link blog sedara didalam facebook dan blog saya... sedara boleh email saya di arepittdni@gmail.com.
terima kasih

Neo Revo said...

hmmm, sebagai tata krama ilmiah ada baiknya anda mencantumkan sumber asli tulisan anda ini yaitu dari blog saya: ahaeureka.blogspot.com

salam kenal dari neo revo

Murni Ibrahim said...

saya pon mohon izin utk disebarkan kepada semua..terima kasih..

Murni Ibrahim said...

saya pon mohon izin untuk disebarkan kepada semua..terima kasih..