CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 5, 2009

iMPiAN TiNGGAL iMPiAN~


KOLEJ MATRIKULASI PAHANG




UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA (USIM)
salam.sudah lama aku meninggalkan penulisan blogku ini.kini aku kembali membawa sinar baru.cewah...haha.ayat ta ley blah btul aku nih.namun tu la hakikatnyer...
benarlah kata orang,tak semua apa yg kite nak akan kite dapat n tak smue yg kite taknak akan kite tak dapat.segalanya ketentuan Allah,tuhan sekelian alam.kita hanya mampu merancang nmun Allah yg menentukan.....
perkara ni berlaku dalam hidupku.aku perlu merancang impian hidup.impian aku ingin menjadi seorang doktor.namun impian itu hanya tinggal impian.aku terpaksa mengorbankan impian ku yg nmpak kelam.samar2.
crite sket.aku dpt 2 tawaran ,satu dari Kolej Matrikulasi Pahang.n satu agi dari Universiti Sains Islam Malaysia.tpi ntuk kos yg aku tak minat pada mulenye.aku dpt tmhidi sains n teknologi.bunyi cam ok kan,lame2 kos ni dirasekan terlalu menarek untuk diceburi.hehe.mencuba bidang yg baru...sgt menarek.
aku berada dlm keadaan dilema untuk beberapa ari.aku runsing untuk memilih samada perlu untuk ke matrik atau USIM.aku tanye ramai owang.tanye umi.tanye abi.namun aku masih dlm keadaan dilema.tindakan trakhir aku mdptkan khidmat kaunselor skola adek ku sendiri.n then,aku yakin dengan diriku yang aku lebeh memilih USIM dari bersaing sengit di matrik untuk kemasukan ke IPTA.even kos yg aku dpt bukan interest aku,namun setelah aku cari info tentang bidang ni,ternyata ianya sangat menarek.hehe.aku jadi minat.
sudah 2 kali istikharah,kali pertama aku nmpak USIM sebagai pilihan ku.jauh skali memikirkan untuk ke matrik.kali kedua juga aku nmpak USIM.aku mintak nasihat n pndpt tqah hakim(pomot name tqah jap..sori..hehe) about diz.die kate aku perlu cube paham pe yg sebenarnya ak nmpak.knape aku nmpak USIM sedangkan aku nak jadi doc.n then,aku sedar segalanya.nak crite kat sini,panjang ar plak.so,dipendekkan crite,aku terpaksa mengorbankan impianku untuk menjadi seorang doktor.biarlah impianku ni terkubur.aku bakal menjadi seorang saintis Islam.InsyaAllah.tiada lagi 'doktor' keluarga abi umi....
p/s: farah.ubay mintak maaf.impian ubay ni kini tinggal impian selamanye.ubay sentiasa doakan farah.gud luck doktor farah~

1 comments:

a t h e n said...

u noe d bes 4 urself~
good luck prennn~